Wednesday, December 22, 2010

longgokan sampah

zaman sekarang ni kan, sume jenis sampah dah makin lama makin banyak. untuk mengelakkan dunia ni berlonggok ngn sampah, kerajaan pon amek inisiatif buat tong sampah kitar semula. alah recycle bin tu. x kan tatau kot. sama je ngn recycle bin dlm komputer korang nih. tapi makin lama makin byk jenis sampah yang kene buang. sampah latest aku rasa lah kan adalah babi baby. ceh, aku pon da lama perasan mnde ni tp x dek la sampai tahap kritikal camni. aku rasa lah kan. kalau dah byk sgt boleh lah buat recycle bin untuk baby. buat elok elok lah tapinye biar orang lain boleh bela. aku rasa buang bayi tu sangat kejam. gugur kan pon sama jugak. diorang baru je nak kenal dunia ni. mana tahu lah kan diorang boleh jadi seseorang yg boleh mengubah keadaan dunia sekarang ni biapon perangai mak bapak diorang cam celaka sbb buat anak je reti tapi x reti nak jaga.


kalau rasa x nak jaga tu pakai lah kondom kan. x kan nak kena ajar jugak. kalau agak agak x dek duit beli kondom balut ngn plastik pon okay jugak. alah plastik yg buat bungkus air tu pastu ikat pakai getah. bukan ssh sgt. aku bukan nak cakap yg aku baik lah kan, tapi bab buang baby ni mmg x boleh bla. cube kalau kita kat tempat diorang. mmg x dapat rasa langsung apa yg kita ada sekarang. serius x kisah kalau korang nak beromen ke apa ke, tapi tolonglah, baby tu jgn biar. jgn pikir seronok aje. hishh. tibe tibe membebel pulak. ni aku bukan nak cakap pasal dosa sbb aku pon sama dengan je. tapi yang pasal buang anak ni mmg aku dah panas je. mmg x penah lah rase panas camni. ouh patotla x bukak kipas bilik ni. kih kih kih. *kelakar x*

No comments:

Post a Comment