Tuesday, November 9, 2010

pffft !

hari ni aku potong rambut. mcm cibai je aku rasa rambut aku. ahaha


macamni la rambut aku sblm potong. rasa mcm semat aje. 
tp ade kata yg ta semat. mayb sbb kejelesan yang melampau.
dan ade pulak yg mengada ngada cakap. "eeh muka u mcm lautner la"
duhh. kamon la ak ngn lautner sikit pye jauh beza. 
balik kepada topik rambut.
sedih dah ni ak nak potong rambut yang paling semat aku penah ade.
ak chill jap gerak kedai gunting rambut depan tu. mamak je. aku x dek duit nak g saloon. saving na bli rokok.
ak pon cucuh sebatang nusantara dan berjalan ala ala reggae pergi mamak depan tu. otw nak g mamak tu, jumpe plak 3 budak kecik tengah main gasing tepi jalan. ak pon panas la. bukan apa, diorang lagi sayangkan permainan tradisional drpd permainan video. tak menghargai teknologi sungguh. ak pon hulur la 800 sorang buat beli PSP*ni serius aku ta tipu*. diorang pon berlari kegembiraan. 
aku tanpa membuang masa bergerak laju g mamak depan tu.
sampai je mamak tu, nampak mamat ni tgh cakap pasal politik.


ak tak tau apa masalah die tapi mmg nampak la muka die tu jauh dari normal. tak silap aku dulu die tauke jusmate tu. tapi ad sorang pelanggan ni, majod (bukan nama sebenar) guna la jusmate ni.
tapi tak penah nak kurus. so mamat atas ni pon buat la mcm mcm cara tapi tak lepas lepas jugak. at last die jadi gile. ni crite ak dengar dari orang la. ta tau la betol ke tak. tapi dari gaya rambut die mmg ade gaya gila lah. aku pandang mamat ni sekejap je. pastu die panggil aku macamni "hey lautner. mai la sini sat kita borak borak. laju laju ang nak pi mana."
aku pon tak puas hati. kamon la aku da ckp da muka aku tak macam lautner lah. aku dengan perasaan kurang senang menapak muka encik jusmate ini. dia pon diam seribu bahasa dan berlari lari anak ala ala orang nak naik haji tu. aku pon rilek jap.
tanpa sebarang kata ak pon bagi salam nak masuk kedai mamak tu.
mamak yang nak potong rambut aku ni pon hensem jugak.


ni lah mamak yg aku cakap tu. die dalam kedai mmg ta pakai baju pastu suka basah basah macamni. mamat gay selalu la potong rambut kat sini sbb mamak ni. mmg problem btol. ak macam takut gak la masuk kedai mamak ni. ye lah, asal aku masuk je suma gay pandang aku. macam berminat je. aku pon tak cakap byk sbb muka muka gay ni mmg muka muka perogol habis. 
dengan muka selamba dan sedikit comel aku ddk atas kerusi tu dan berkata 
"kasi potong pendek a shah"
ak panggil die shah je sbb tak silap aku nama die shahrul kut. ntah la, tapi ade org cakap nama die ala ala hindustan. takpe. biarkan apa pon nama die. 
shah pon dengan tekun memotong rambut aku. dalam masa 30 minit da setel. kami berdua puas yang amat. aku seronok shah pon seronok. aku amat syok diperlakukan begitu oleh shah. 
bukan apa. cara die potong rmbut mmg style la kan. ni mesti ada yg berfikiran negatif. kamon la aku ta gay lah. so hasil nye aku mendapat rambut sebegini


pergh. aku pon rasa aku hensem. long coat ni pon shah bagi atas loyalty aku kepada kedai die. terima kasih shah. aku pon bayar RM10 kat shah pastu ak blah. dengan muka hensem yang kerek ni aku pon jalan kaki balik rumah. awek awek yang tepi jalan tu mula lah nak menggedik ngn aku. hishh. kamon la aku layan laki je okay*ni alasan aku je kat para wanita*  
tanpa aku sedari 2 ekor anjing besar besar babi follow rapat blakang aku. dua dua muka stalker. mmg nak usha aku lah tu. aku pon tak phm knape aku jadi target. nak kata hensem tu mmg lah. tapi anjing? ak pon rilek je. ak pandang mata due ekor anjing tu. dengan muka bernafsu anjing tu pon terkam aku. 
KAPOW !
kepala aku berpinar. pergh high kaw pye. mcm baru lepas amik ganja.
rupa rupa nya aku ada atas katil. pergh. 
BABI ! ak menjerit kekecewaan sbb ap yg berlaku mimpi aje. 

3 comments: